,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna - Aktualności - KPP Prudnik

Aktualności

,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna

Metody działania oszustów zmieniają się i ewoluują. By zapobiec tego typu przestępstwom opolska Policja wciąż rozwija sposoby docierania do seniorów i ich bliskich. Dziś wspólnie z partnerami projektu ruszyliśmy z kampanią społeczną „Nie daj się zrobić na wnuczka”. Wiedza na temat oszustw i świadomość technik manipulacyjnych stanowią najlepsze zabezpieczenie.

Konferencja prasowa, która inaugurowała spot poświęcony oszustwom na wnuczka czy policjanta odbyła się w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Opolu. Partnerami przedsięwzięcia są TVP3 Opole, Urząd Miasta Opola oraz Agencja Pracy Weegree w Opolu. To dzięki zaangażowaniu tych podmiotów powstał spot przestrzegający przed oszustami i ich metodami.

Komendant Wojewódzki Policji w Opolu insp. Jarosław Kaleta pokreślił wagę profilaktyki. Odniósł się także do przekazu spotu, który z pewnością trafi do wyobraźni wielu osób. Pan Komendant podziękował wszystkim za współpracę i zaangażowanie w kwestie bezpieczeństwa mieszkańców naszego regionu.

Opolscy policjanci by dotrzeć do jak największej grupy seniorów działają na wielu płaszczyznach. W profilaktykę zaangażowani są dzielnicowi, którzy w bezpośrednich rozmowach z ludźmi przestrzegają, apelują o rozwagę i edukują jak uchronić się przed oszustwami. Policjanci uczestniczą także w zebraniach wspólnot mieszkaniowych, współpracują z zarządcami spółdzielni, biorą udział w dyskusjach w klubach seniora.

Innym sposobem dotarcia do szerszego grona odbiorców jest współpraca z lokalnymi parafiami. W kościelnych gablotach zawisły plakaty ostrzegające przed oszustami, dzielnicowi po mszach kolportują ulotki informacyjne. Wydział Prewencji KWP w Opolu rozdysponował 700 takich plakatów i 10 000 ulotek.

Kolejną płaszczyzną działań profilaktycznych są szkolenia dla pracowników banków. To dzięki ich czujności można uchronić seniora przed utratą majątku. Policjanci uwrażliwiają bankowców na sytuację kiedy starsza osoba chce pobrać lub przelać dużą ilość pieniędzy. Do tej pory odbyliśmy blisko 70 takich spotkań, na których przeszkoliliśmy ponad 200 pracowników banków.

Opolska policja współpracuje także z administratorem Regionalnego Systemu Ostrzegania. Osoby wpisane do tego systemu otrzymują sms-y z ostrzeżeniami, na temat aktywności i metod działania oszustów.

W 2016 roku na Opolszczyźnie miało miejsce 17 oszustw na tzw. wnuczka lub policjanta. Opolscy seniorzy stracili blisko 330 tys. złotych. W tym roku doszło do 10 takich oszustw na blisko 260 tys. złotych. Opolscy policjanci przeprowadzili 406 spotkań, w trakcie których przeszkolili około 10 tysięcy seniorów.

https://www.youtube.com/watch?v=D-6vfqBMD6s

  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna
  • ,,Nie daj się zrobić na wnuczka” kampania społeczna